torsdag 16 mars 2017

Första barnvaktskvällen

Ja det lät väl romantiskt!
Första kvällen med barnvakt, ja till och med tre stycken, swag med två av sina barn var så snälla och passade E.
Vad gjorde vi då?
Jo vi gick på Röda Korsets olycksfallskurs gällande barn!
Jag är ju rädd för att alla människor ska sätta i halsen så ni kan ju föreställa er hur jag är nu! Därav är det bra att åtminstone fått lite på fötterna om något händer.

Men jag är ju så sällan ute bland folk i kombination att 18.00 är typ 23.00 i min värld så jag var ju så trött. Detta adderas : flams.
Det är tur att min man kan stå ut med mina teaterviskningar när jag inte kunde vara tyst om något utan kommenterade allt för jag tyckte allt var roligt.
Ja ta det inte fel jag lärde mig massor och tog alla övningar på fullaste allvar, men det var tanten från RK som var så rolig. Utan att veta om det.

Hon började med att säga att vi skulle få göra övningar och berättade att hon hade "sex dockor med sig och vi skulle dela upp oss i grupper och turas om med dem" . Hon sa ju dock meningen "sex dockor " lite för fort så jag hörde " sexdockor". I nästa mening kom också " ni har alkohol att rengöra med emellan varje person". Ja där var det ju kört.
Sexdockor och alkohol klart värt en barnvakt!

Men emellan mina flamsningar så var det allvar och jag tyckte det var lite jobbigt att göra HLR på spädbarnsdockan och jag hoppas aldrig behöva få göra det på någon i verkligheten!
Nästa vecka ska vi lägga om sår.

Min man ska ha liv i det lemlösa barnet

Little Junior får ligga i väskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar