tisdag 13 juni 2017

Prisoners in paradise

Då var vi hemma igen. S är på jobbet som vanligt och jag och E är hemma.
Ja hela tiden är vi hemma.
Jag hade tänkt att åka till Öppna Förskolan igår, men E sov den tiden så det blev inte så.

Jag ska inte klaga att vara hemma, men det är stor skillnad att vara i Enviken där jag kan ta barnvagnen och gå var jag vill.
Här måste jag ta bilen när jag ska någonstans och det ska väl inte vara så problematiskt om det inte vore för min jäkla handled. E börjar bli så tung så att bära henne i barnstolen är ett helt företag när man inte är helt fit !
Jag har väntat på  en adapter till barnvagnen på Babya så jag kan sätta bilbarnstolen på barnvagnsunderredet och när den äntligen hade kommit så passade den inte. Det verkar inte vara någon adapter som passar till vår bilbarnstol.
Typiskt.

Så jag känner mig lite isolerad här och det är jobbigt.
Jag är så van att vara i sociala sammanhang och mitt tålamod tryter nog emellanåt pga det.

Men jag ska väl inte klaga, jag får vara hemma med världens underbaraste barn som inget annat vill än att jag är nära hela tiden. Så jag får väl tänka så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar