onsdag 7 juni 2017

Renovering del 3 Taket

Då kom vi till dagen då taket skulle av! Det var tvungen att gå smidigt och fort då det skulle regna och pappen skulle på som skydd.
Vi bad min kusse Jon om hjälp att kasta av teglet och det gick i ett swish!
Sedan sågade de upp taket i delar med motorsåg och välte ner stora partier på marken så var det också färdigt!
Äntligen lite uppbyggnad! Så kände nog både jag och snickarn....
Tackkupa byggdes och så kom de små dropparna! Neeeej inte än! Taket var ju inte klart och min kusin hade inte möjlighet att hjälpa oss den dagen. Men så kom hjälpen från Skuggsidan ( det är på andra sidan sjön) i form av Magnus C. Han skulle bara över och hämta hö hos oss men klättrade genast upp och frågade om vi behövde hjälp? Men ja ! Tänk att det finns så fina människor!

Sedan var det städning kvar och vi hade beställt en träcontainer för att få bort allt. Ja men då kommer Magnus tillbaka och den här gången frågade han inte utan bara hjälpte oss! Jag är så rörd av hjälpen!
Så nu är taket på , takkupan är byggd och pappen ligger där den ska! Teglet är inte sån brådska med fick jag lära mig så det tar vi i sommar.

Mamma tycke ratt det ser ut som att huset har sträckt på sig, det var lite deppigt innan men nu har det ryckt upp sig och är glatt igen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar