måndag 18 september 2017

Lite av varje-helg!

Vi var som sagt hemma i helgen och hade en renoveringsfri helg, nästan. Vi skulle ta det lite lugnt då E har varit snorig och jag behövde plugga inför första tentan.

Vi började fredagskvällen med att göra lite pizza, jag tycker det är så mycket godare än köppizza. Jag brukar olja kanterna och ha på havssalt!
Sen började vi plocka undan inför tapetseringen i vardagsrummet. Det resulterade i rensning av DVD:er...

På lördagen stod vi och tittade en stund på vår granne Farmer John (Uffe) när han var ute på åkrarna och snurrade, E är så fascinerad av traktorerna. Sen åkte E och pappan till faster Svala och faster Jerry en sväng så mamman fick plugga lite ifred.

Sedan följde lite spackling inför söndagens tapetsringsstart. 
Medan S tapetserade så bakade jag och E lite, jag insåg att jag måste öka på fika förrådet. Det blev wienerkakor efter ett recept i min gamla kakreceptbok.
Erik och Ellie kom förbi för fika innan jag hade bakat så tyvärr fick de inte smaka något. Men vi planerade nästa år Gotlandsresa och bestämde oss för att boka!


Söndagen avslutades med ett bad! E älskar att bada nu för tiden och gör det ofta och gärna med sin pappa! 
En bra helg helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar