söndag 22 oktober 2017

Tillbaka igen

Jaha så var vi då här igen.
I bilhallen.
Ja vi bestämde oss för att ge Rejmes i Nkpg en chans till.
Jag tänkte på hur mycket bättre det är att åka tillbaka och tala om hur dåligt vi tyckte det vara så de får en chans att rätta till det istället för att klaga i tomman..

Vi kom dit strax efter tio så det var helt tomt i hallen förutom vi. Prefekt.
En kille som inte vi mött tidigare kom fram och hälsade oss välkomna. Bra start.
Sedan frågade han vilket behov vi hade och vi förklarade samtidigt som jag sa att vi inte fick så bra bemötande och intryck sist vi var där så han hade lite uppförsbacke.
Min man lade till ytterligare procent på den uppförsbacken genom att säga att " det är henne du ska övertala, hon är AUDI-fantast".

Han antog utmaningen och bad om ursäkt för tidigare kollegor.
Det märks att han är erfaren och när jag har hakat upp mig på ordet "säkerhet " som VOLVO äger så är det just det han anammar genom hela besöket.

Vi tittade på bilarna igen. Vi provkörde igen. Lite längre och lite fortare. Jag jämför med min bil och tycker inte att den har samma väghållning. Jag är skeptisk.
Jag tittar på min dotter. Tänker säkerhet. Bestämmer mig. Trycker på gasen. Jämför med tysken. Börjar ändra mig. Tittar på min dotter, tittar på all extra utrustning.
Min man säger " älskling du behöver inte ha bilen tills den är helt utnött, vill du så byter vi om ett par år".
Tack. Du fyller alltid på bägaren " anledningar till att just du är min man".

Vi kommer tillbaka till bilhallen och "vår" säljare är upptagen.
Oh nej!
Kvinnan som lekte säljare sist vi var här kommer emot oss!
För sent att ducka.
"Hej, jag känner igen er" Har ni provkört, vad har ni för önskemål, skriv ner det här så kan jag ringa när vi får in någon sån".
Jag tittar hysteriskt efter " vår" säljare och inser att han är upptagen. Forever.

Vi lomar ut mot utgången och känner oss lite snopna. Igen.
Men då kommer han vår riddare i bilbranschen och stoppar oss innan vi är förlorade.

Vi sätter oss igen och han gör så som man ska göra innan man avslutar en oavslutad affär.

Jag tror det finns en stor risk att jag inte kommer att köra AUDI på några år.
Men det finns en stor chans att jag kommer att köra säkert med min dotter i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar