torsdag 30 november 2017

Snart advent

I helgen började jag julpynta i Enviken. Det är ju ett väldigt stort hus och det finns väldigt mycket pynt så det är både roligt och ett gediget arbete.
Så vill vi ju ha det klart till vi kommer upp i helgen!
Jag vill att julen ska vara på vår gård som det alltid varit hos farmor och farfar. Jag har så många fina minnen från jularna där så jag vill ju att E också ska få det.
Samtidigt ska vi ju, förhoppningsvis , fortsätta vara med vår stora släkt i gården på jularna!

Så nu är det pyntat inne till advent, granen ute är tänd, samt smågranarna vid trappan.
Vi har också en kvinna som alltid stannar och vilar på den gamla verandan utanför ladan, där lade jag ett sittunderlag och ställde lite tall och granris så det skulle bli lite trevligt. I helgen ska jag sätta lite ljus i riset också så hon kan insupa julen så som vi gör!
Jul i Pers-gården ska kännas i varje por!
En av smågranarna lyser fint

Ett litet tomteland emellan fönstren i hallen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar