måndag 6 juli 2009

Efter regn kommer solsken!

Regn, regn, regn.....hela dagen har det öst ner. Men det gör inget tycker jag,det är skönt när det regnar, känns som det liksom börjar om efter ett regnväder.
Allt spolas rent och det blir en ny fräsch start.
Det är vad jag försöker hjälpa min stackars pojkvän med också. Han hatar sitt jobb......iof är det nog många som gör det men han mår verkligen fysiskt dåligt att gå dit.

Jobbet har ju så stor betydelse för människan. Du får rutiner, arbetskamrater och inte att förringa..LÖN!!!! Jag har varit arbetslös och lider verkligen av det, man vill nästan inte säga det när nån frågar " vad jobbar du med?" Shit då drar man ju nån vals i stil med "just nu vill jag inte jobba men har lite olika på gång". Vad är det för trams!?
Jo, men det är som att jobb sätter liksom status på din personlighet, arbetslös= oansvarig slacker arbete= ansvarsfull och ordningsam! Konstigt ,för att vara arbetslös är ju oftast inte självvalt. Men det är också bevisligen, i min krets, lättare att få jobb när du har jobb.
Så just nu tycker jag synd om alla som är arbetslösa och vill jobba och säger "just nu...bla bla bla".
Men det gäller ju att man trivs, det är ju iallafall 8 timmar per dag som man spenderar där.
Jag tycker om mitt jobb och älskar mina arbetskamrater, dom är roliga, trevliga och omtänksamma.
Så nu vill jag hjälpa Seb att få samma sak och det kommer han att få!


Efter regn kommer solsken!
Kiki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar