tisdag 7 juli 2009

Vänner!

Idag fyller min fantastiska och vackra vän Jenny år!

Vi har varit vänner i ...hmm..13 år!! Men känt varandra längre än så. Vi är bästa vänner, men inte så att vi ringer tio ggr om dagen eller är tillsammans varje ledig stund, det har vi aldrig gjort.

Men vi vet var vi har varandra, finns alltid där för varandra och litar på varandra till fullo.



Jag har några till bästa vänner och det har Jenny oxå, men jag tror att när man bli äldre så värde sätter man sina vänner på ett annat sätt och vill ha en lite mindre skara omkring sig.

Förr hade jag massor med kompisar som man kände ett MÅSTE att höra av sig till och jag fick konstant dåligt samvete för att jag aldrig hann....

Så började jag tänka och kände att det är väl inte det som är meningen med att vara riktiga vänner?

En riktig vän finns väl där oavsett hur lite eller mycket man hörs av?

En riktig vän har förståelse och ställer inga såna krav?

En riktig vän ger väl energi och inte tar?

Så då blev det ganska enkelt! Nu har jag en liten krets omkring mig som jag trivs bra med och kan prata om allt jag behöver.



Jag känner mig omtyckt och välkommen hos mina vänner och jag hoppas att dom känner likadant hos mig.



Jenny är allt det ovanstående och jag hoppas att vår vänskap alltid ska finnas och att hon får en riktigt fin födelsedag! Har dock inte fått kläm på när hon vill firas.....



"Det finns en blomma vit som snö, kan ej vissna, kan ej dö.

Dess namn känner du nog igen, trofast vänskap heter den."

1 kommentar:

  1. Tack...
    Blir rörd och glad, känner hur leendet kryper fram... Du är en härlig vän som samtidigt tillhör min lilla familj här i storstan. Du kan antagligen mina personuppgifter bättre än jag och är det någon som vill ha svar på frågor om mitt liv så är det nog bättre att fråga dig än mig. Många händelser och minnen, ett som kom upp härom dagen när resväskan skulle "låsas upp" och R frågade vad det var för kod.... 013 självfallet....!!! Varför har du Linköpings riktnr??? Ja det kan man undra... Blev lite av en udda förklaring. Herregud är det så länge sen vi var på Kos.... kanske dags att köpa ny resväska...?
    Många varma kramar min vän!!

    SvaraRadera