måndag 3 augusti 2009

Enviken Weekend


Har tillbringat helgen i Enviken med omnejd. Man kan tro att jag åker hem för att vila eller nåt men så är inte fallet!






I fredags åkte jag direkt till min bror Tommy som håller på att flytta ihop med sin Marie och hennes dotter Isabelle. Dom hade precis lastat in Maries saker (som flyttats från Stockholm) och såg helt färdiga ut. Så jag hjälpte till lite med en kartong eller två. Ville oxå se till att deras kryddhylla kom upp i bokstavsordning.

Dom är så goa tillsammans och jag hoppas att dom alltid ska vara ihop!Deras lägenhet var as snygg med tre stora balkonger! Nåt minus kunde jag inte hitta....ja kanske grannarna då.Lördagen var "skotta spåndag"! Vi håller på att renovera sommarstugan som mamma och pappa har på gården och ska öppna upp i taket ovanför köket och göra sov loft. Så då måste man skotta undan allt spån som legat som isolering i taket. Ingen walk in the park det inte....


Men det kommer att bli jättefint när det blir klart.
Det är så skönt att vara hemma och bara va..hemma! Så jag struntar i hur mycket jobb jag gör när jag är där för det är iallafall mycket roligare än om jag skulle gjort det i Norrköping.



Lördag kväll var vi i Karlsbyn och glödstekte sill i min systers sommarstuga, riktigt roligt med lekar å grejor.Men jag var så mörbultad så jag fick ge upp runt halv tolv. Det är ju inte vanligt.....
köket Rummet
Så i söndags innan jag åkte hem var jag hos farmor och farfar och klippte gräs, sen blev det en sväng ner till sjön för att bada. Jag älskar att vara nere vid sjön, det är så vackert och rofyllt. Har suttit där nere så länge jag kan minnas ( eller så länge jag fått gått ner själv) och bara filosoferat.
Men nu är jag tillbaka i Peking och är även nöjd med livet här!
See ya!





1 kommentar:

  1. vi ska vara ihop forever and ever and ever and.. ja, du hajjar :P

    SvaraRadera