torsdag 30 juli 2009

Trötter



Oj,idag va det lite tungt. Hade en sån där trevlig after work igår igen. Det va ju sol liksom.....


Det som va mest trevligt va att min sis va med. Vi ses alldeles för sällan och jag blir så glad när hon kommer och hälsar på.

Dom ( la familia Lennartsson) hade tillbringat dagen i Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld så barn och pappan gick och la sig efter maten,men vi höll i!


Misstänker att min darling sis hade samma huvudvärk som jag idag....


Kom just på att jag bara har två veckor kvar på mitt jobb också...DAMN IT! Jag är ju bara sommar vikarie och då slutar man ju , ganska naturligt, efter sommaren. Jag trivs asbra och skulle vilja stanna for ever känns det som. Har inte hört något om förlängning så det är väl bara att söka sig vidare.

Jag har sökt jobb och skola men har inte fått nåt besked om varken eller än då ansökningstiderna inte gått ut än, så vi får väl se.


Det är jobbigt att söka jobb, ja det är ta mej tusan ett heltids jobb bara det! All stress och press, väntan och längtan, förhoppning och besvikelse. Och som inte det vore nog; ska du ha betalt medan du söker jobb ska du va redo att ta vilket jobb som helst och var som helst!

Jag undrar om beslutsfattarna nånsin själva har gått igenom den grejen, förmodligen inte, precis som jag misstänker att dom på Försäkringskassan aldrig varit sjuk eller att gynekologen aldrig suttit i en gynstol........ja,ni fattar.

Men nu ska jag dra till Dalom i helgen för lite stillande av min hemlängtan och för att se brorsan och Maries nya place. Det ska bli uppiggande känner jag!

Squeeeze!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar