torsdag 17 september 2009

Hemlängtan

OJ jag är såååå trött. Igår hade vi alkoholmässa på jobbet så det blev en 12 timmars dag.Och jag hade huvudvärk hela dagen och den fortsatte så fint idag också.....SUCK! Det är så jobbigt att ha huvudvärk,det känns som hela världen har rasat ner på mitt huvud och axlar.
Men jag ska inte beklaga mig det finns dom som har det värre, min morfar har varit sjuk och fått åka till lasarettet. Men han ska tydligen ha blivit bättre enligt mamma och fått åka hem igen.

Det är det jobbigaste med att bo så långt "hemifrån", att aldrig kunna vara på plats inom en hyfsad tid. Att aldrig kunna vara där på födelsedagar hursomhelst och inte kunna bara vara nån timme hos mina syskon och syskonbarn så där som alla andra kan som har sina familjer här i stan.
Jag är jätte familjär och älskar att vara runt dem. Jag saknar dom varenda dag och har konstant dåligt samvete för att jag flyttat. Vi har alltid varit så nära och jag när jag var lite så bodde jag både hos mormor och farmor lite som jag ville. Kanske jag var lite lillgammal och tyckte det va kul att va med på kafferep och bingo......Hos mormor fick jag ju min vilja fram och var väl det enda ställe jag kunde äta hallonsylt på fat och få pannkaka så fort jag visade mig. Farmor har alltid varit lite striktare, men även där har jag väl lyckats få vilken mat jag ville (helst kalvdans,pölsa eller ja pannkaka) eller sitta och doppa kanel bullar i kaffe. Åhh vad jag önskar att jag kunde få va typ 7 år igen, bara för en dag eller två.......


Hoppas du mår bättre nu morfar! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar