måndag 14 september 2009

Dålig TV syndromet!

Sitter och undrar om vi är så jäkla lätt roade så vi tycker att dagens TV-utbud är bra???!!
!!!!?????
Premiärer varenda dag på varenda kanal, men vad är det för skit???
Okej att vi tagit till oss (tydligen) Färjan, som nu sänds för tredje säsongen ,men som också lovande har döpts till "sista resan"...we can just hope so! Likaså Ensam mamma söker som också hankar sig fram för sjuttioelfte gången, precis när vi blivit av med dom där jäkla sökande bönderna som verkar ha väldigt svårt att ta sig från farmen!
men då höjer vi ångest ribban lite till och tar oss in i Kändisdjungeln.....sweet jes....just när man trodde att alla kändisar fått nog av att visa upp sig i alla möjliga pinsamma situationer och haaaatar att lägga ut sina liv i skvaller pressen.(Troligt!) Ja men då är det väl ett fantastiskt tillfälle att vara med i förnedrings-TV! Och dom har lyckats damma av den ena bortglömda människan efter den andra.Det jag inte förstår är ju att Tilde och David som är såna härliga programledare annars måste stå och läsa ur det uslaste manus som nånsin skrivits,hoppas dom får jädrigt bra pröjs. Puh!
Ja men vidare går vi in i Svenska Hollywood Fruar,ha,ha,ha......tre blondiner, eller ja dom va väl det en gång i tiden, som ska berätta om sina ooooootroligt intressanta liv.Snark.... Mrs.Anka (å då menar jag inte Kajsa,he,he..) tycker att det är såååå bra att dom slipper gå in den vanliga entrén till restauranger så dom kan undvika alla jobbiga fans.Hmmmm...undra vilka det är som har gjort att hon kan betala sin underbetalda nanny som hon hela tiden hävdar är sååååå avundsjuk på henne. Fröken Gurkstad som på bästa Dolph-brytning beklagar sig över att hon klagat över en vännina som var tjock och hade taskigt klippt hår och att hon höööörde kanske det.....okej...vad det fjärde klass du gick i sa du? Sen har vi då Agnes-Nicole, jo hon heter så, say no more....
Ja och jag har tittat på skiten, vissa i en kvart,nåt i en halvtimme och det senaste under tiden jag skrev detta. Men jag är fast i så mycket annan nu-ska-jag skämma-ut-mig-program typ Idol, som bara är kul de första avsnitten och där alltid nån jag uppträtt med är med,så även i år.
Men annars tittar jag bra på kvalitets TV som Medium, Ghostwhisperer och Lie to me!
Min tio i topp ångest:
10. Du är vad du äter- norra Europas gnälligaste mattant!
9. Lyxfällan- jaaaa skäm gärna ut hela familjen med att berätta hur dålig du är på att räkna!
8. Cook-a-long med mat-Tina- What??! What??! what are you saying?
7. Sveriges fulaste hem- öhhh blir invaderad av Sveriges pinsammaste designer-tanter?
6.Rent hus- efter det kanske man inte ska söka till Ensam mamma söker.......
5.Idol- kan inte tycka annat än att det är för mycket ibland
4. Ensam mamma söker- kan vi ialla fall lämna barnen utanför" snälla mamma inte han, han är ju lika gammal som mina kompisar....."
3. Svenska Hollywood Fruar- en svensk variant vore intressant.......
2. Färjan- alternativt slut; båtjäkeln sjunker med Håkan vid rodret!
1. Lämnar faktiskt den här öppen för jag gissar att nya såpan Ullared kommer att ta topp-placeringen!
Hast ala vista baby!Eller som Sara säger " Var tog Meral vägen?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar