tisdag 29 september 2009

Ljuständning

Även om jag tycker att tiden går sakta här i Norrköping ibland så går veckorna ganska fort.
Jag har vägrat inse att sommaren är slut men det är den tydligen, och väldigt tydligt imorse när det var schwein kallt! Strumpor på,tofflor in,boots ut, jacka på, linnen in, solstolar ur bilen och rattmuff på! Jag tycker hösten är fin och mysig men jag HATAR att frysa. Man skulle kunna tro att jag kommer från nåt sydligt och varmt ställe inte 25-minus-är -vardags-mat- Dalarna. Men kan jag tända ljus igen och ska göra det idag, för lilla Sigge som avlivades igår. Sigge tillhör en mycket nära vän till mig och föddes med en kula. Ja den som killar ska ha två av.....Men han var lika glad för det och älskade att ligga i hörnet på min soffa, det va liksom hans ställe. Och inte nog med det så fick han lov att operera bort den andra kulan efter ett tag också......stackarn blev helt av med sin manlighet. Hoppas han har fått nya dit han kommit nu........

Ett litet ljus i mörkret är dock att mina favvo program Medium, Ghostwhisperer och Lie to Me började nya säsonger i USA igår. Ska krypa upp i soffan, tända lite ljus och titta på dom ikväll. Jag kan tänka mig att mamma gör likadant, ja inte tittar på just dom programmen, men jag kan sätta mig på att hon dricker te,tänder värmeljus och kollar på nåt annat program på TV. Vi är mycket lika jag och min mamsegull!

Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar