söndag 27 september 2009

Dagen efter dagen före.....

Igår hade jag en riktig EGODAG! Började med klippning och slingning kl. 10....det tog 2,5 timmar...puh. Det är hårt för en rastlös själ som jag att sitta stilla så länge. Det känns kanske inte så himla sensuellt att sitta i den där huvan så det var skönt att det var så tidigt på morgonen alltså inte så mycket folk i varken salongen eller på gatan. Men tack Jaquline det blev jättefint!

Efter det hann jag hem för en liten stödvila och yoghurt innan jag skulle på nästa egotripp; ansiktsbehandling " det lilla extra " på Spa & Relaxen på Grand Hotel. Fick den i födelsedags present av Seb och kände att det var dags att utnyttja den nu.

Man känner sig så himla glåmig och tråkig när hösten kommer att man verkligen behöver nåt sånt som lyfter upp en lite. Jag är lite av en spa-nörd och gillar att lalla runt i morgonrock och tofflor bland doftljus och plinke-plonkmusik. Mitt favvo spa är Selma Spa som jag besökt ett antal gånger men gillade också Vitanova på Teneriffa. Men vi har fina spaanläggningar i Norrköping också och Spa & relaxen är ett av dem med duktig och trevlig personal.
Jag njöt otroligt!
Sen gick jag hem till Pen och fick ett glas vin och lite eftermiddags skvaller.
Efter att ha varit hemma och gjort en lite snabb spackling blev det en liten oväntad middag på Meze med Seb och hans morfar och mormor. Det är ju så gott där!
Men den här gången blev vi inte sittande så länge utan ville ut och se vad Kulturnatten i Norrköping kunde erbjuda. Vi började med VK, vidare till Saliga Munken, La Uva och avslutade på Palace. En jätterolig kväll som jag betalar för idag.....Jen skrattade åt mig imorse och sa att hon inte brukar höra mig sucka och stöna dan efter och det stämmer nog. Men jisses vilket knackelibang det va i mitt huvud när jag vaknade.
Men nu, så där 10 timmar senare, har en stärkande promenad gjort sitt och det är dags för söndags pizzan!
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar