söndag 15 november 2009

"Hemma" igen.....


Då var min härliga Dalaweekend till ända! Och jag har haft sååååååååå kul. Torsdagen var jag hemma med mamma och pappa, massor att prata om och även lite avsmakning på whiskeyn jag hade med till pappa.

Fredagen drog jag en lite shoppingtur till Lager 157,hälsade på hos syster yster och besökte morfar. En soft och skön dag. Fredagskvällen blev det party med Jea och Steini! Fördrink hemma hos dom sen klubb Hellmer! Såååå underbart kul! Det var precis som förr och det verkade va rena hemvändarkvällen då massor av folk från förr infann sig där.
Även om man känner dom " sen förr" så är det som att bekanta sig med dem på nytt, och det är så energigivande och kul. Som att komma till ett nytt ställe men som ändå är så bekant.

Jag kanske låter svinflummig ( utan att särskriva det ordet, TP) men det var lite av ett flummigt rus den där kvällen.......

Nåt mer skoj som aldrig skulle inträffa i den här stan va att dom inte hade garderob utan man fick hänga av sig själv, och min jacka fanns iaf kvar när jag skulle gå hem! Trevligt!
Iallafall va det en bra kväll som jag ska leva på länge och jag har heller inte mått så bra på länge!
På lördagen hade jag bestämt att åka hem, om min bil va klar, och det va den. Jag blir så seg när jag åker hem på söndagarna och behövde en dag att vila.
Men det bar mig emot,svårt denna gången, kände att jag skulle ha behövt ett par dagar till.

Hur som helst upptäckte jag på min resa hem att Katrineholm har det finaste rondellmonumentet (ingen särskrivning här heller,TP) jag sett, en jättestor och fin blåklocka!
I Norrköping har vi små, sneda träskyltar som rekommenderar vem vi ska rösta på i Idol.

Grattis Katrineholm!
Fortsättning följer......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar