fredag 25 december 2009

Julaftonskväll och juldagen!

Julaftonskvällen belv annorlunda mot för alla andra år, det va vuxen jul som gällde då syskonbarnen va hos sin farmor och farfar. Jag och mamma åkte till morfar och sa God Jul och när vi kom hem luktade det mat i hela huset och det visade sig att bror och pappa styrt upp julmaten! Och det var sååå gott. Tyngd av julmat bestämde jag att ta en tur med bror oc spark. Så det blev ett race ner på byn och säga god jul lite här och var. Sen var det dags för gröt hos farmor, med kussar och faster. Jag vill bara säga att jag fick mandeln i år! Jo då !
Efter gröten och in i natten så blev det spel, ett nytt som bror köpt till m & p. Pappa vann ju natruligtvis.....
Idag på morgonen kom små flickorna hit ( mina syskonbarn) för att hämta sina sockendräkter. Dom skulle till kyrkan på dop och skulle även sjunga, dom är sååååå goa och nu ska vi snart dit för julfirande och trivsamt umgänge.
Merry Christmas!









1 kommentar:

  1. Haha trodde först det var ett kort på mig och syrran i våra folkdräkter när vi var små! Hade exakt likadana som vi blev påtvingade (de kliade som fasen) varje gång det var storkalas... /Ume-Marie

    SvaraRadera