tisdag 29 december 2009

Juldagen och natten.....

Juldagen fortsatte med mera julfirande och det var dax att åka till syster med familj i Falun. Ny gran,nya julklappar och ny mat. Men vilken mat sen, vi fick planka, å ni kan inte förstå hur gott planka är på jul. När man smetat i sig rödbetssallad och krämiga sillar var detta gudomligt.
Små tjejerna fick vara tomtar och dela ut julklapparna, men det blev lite styrigt för Tova som var tvungen att krama alla varje gång hon fick en julklapp....väluppfostrad kicka det är mosters tjejer det!
Vid tiotiden kom vi så på att det var ju festligheter på annat håll också så först blev det en förfest hos Keno ( eller Keso som jag nu trodde han hette...) sen på hotell Tynell. Kvällen avslutades på Mariannes och sedan på den äckligaste pizzeria jag nånsin varit på , Pizzeria Maestro i Falun! Kartonger och matrester överallt och där satt folk och åt, ja vi är väl ena riktiga fyllesvin när vi dricker!
observera att jag också vaar tvungen att inflika en bild på min brors kompis Perkas nya skägg, ja allmänt går han numera under namnet Sjäälvmords bombarn- "kolla noga nu jag visar det bara en gång".
En fantastisk julhelg som avslutades med melladags rea i Skärholmens Centrum!
Tack alla! Kram




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar