måndag 4 januari 2010

Då var det över...

.....och vi kan lägga det här datumet till historieböckerna.



Jag kämpade verkligen den här gången och ville att det skulle vara, ja för evigt kanske är att ta i men trodde iallafall att det skulle bli längre än så här.

Men det va just det det va bara jag som kämpade, han bara stod där och sög näring.

Kanske det va felet att jag inte krävde mer, sett till att han fick lov att bidra med nåt!

Han skulle bara ha och ha, liksom överglänsa allt annat. Och jag gav honom det, såg till att han va finast,mest glänsande och naturligtvis i centrum.



Men jag gav upp idag.



När jag så hur hängig och tråkig han va, att han bara ville ut, bort från mig, bort från vårt hem, då är det bara att ge upp.

Så jag packade ner grejorna, arg,besviken,bitter och till och med en liten tår och kände " inte nu igen"!

Frustrationen över att jag inte lyckades den här gången heller, gjorde att jag bara ville förnedra honom så jag lät honom stå där naken en stund, som en skampåle.

Men jag är glad för tiden vi fick tillsammans och den glädje han ändå gav mig och andra.

Så TACK årets julgran och ha det så bra i granhimlen!

2 kommentarer: