onsdag 6 januari 2010

Ut med det gamla in med det nya!

Gårdagen blev en riktigt svettig dag! Jag städade ut mina garderober och lyckades få ihop TRE sopsäckar med kläder som gick till bättre behövande ( och då menar jag sopgubbarna eftersom det va för kallt för att åka till återvinningen), samt tre dataskärmar, en dator, fyra tangentbord, en stol och mitt enorma databord som inte har nån funktion längre. Ida var min starka utkastningshjälp och jag är mycket tacksam, jag hade aldrig kunnat göra det själv.
Under dagen upptäcker jag också att min laptop är kraftigt infekterad av trojaner,virus och maskar. Det ploppar upp porrbilder jag inte har bett om och den är sååååååå långsam!
Pratade med min kompis Andreas som är en datakunnig kille och jag trodde att jag hade räddat den genom hans hjälp att scanna och städa datorjäveln men NÄ , det är fortfarande här.
Men jag tror min räddning kommer till helgen ( trots att den datatekninker sa; KÖP EN NY!)....

Kvällen avslutades med vin och god mat iallafall. Tack Jen och Ida för en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Tack själv! Skönt när man upptäcker muskler man inte trodde man hade..=) Himla trevligt att vi kunde ses vi 3. Maten var god, sen gick jag vidare, men det är en annan historia som inte kommer att diskuteras eller prats om nån mer gång, om du inte tjatar lite först.=) Pöss/IT

    SvaraRadera