torsdag 4 februari 2010

Jobb å jobb å jobb...å GNÄLL!

Nämen då var snart slut på den här veckan då. Det går ju ganska fort må jag säga.
Veckan består ju bara av en massa jobb och speciellt när det är så här mörk ute,då känns det som dagen är slut när man kommer hem.
En jobbarkompis frågade mig " hur är det egentligen, trivs du här eller". Jag blev lite överumplad, men förstod vad han menade. Min status på FB har den senaste tiden varit " Bloody Monday", " Äntligen onsdag och halva veckan har gått" " Två dagar kvar till helg" osv.
Men det betyder inte att jag inte trivs på mitt jobb utan tycker mycket om det som händer på helgerna.....
Jag har ett jättebra jobb och kanon arbetskamrater! Punkt.

Men ibland har väl alla svackor och klagar, och jag och mina vänner kan konsten att KLAGA!
Ibland skäms vi att vi klagar så mycket för alla mina vänner har jobb, stadig ekonomi,fina bostäder, kan resa, köper kläder och har brett och bra umgänge. Å ändå klagar vi...hmmm.
Men jag kan säga att vi skulle klaga oavsett hur vår sociala status skulle se ut.

En after work en fredag kan vara ungefär så här; " åhh jag blir så jävla trött, det är så dåliga rutiner på mitt jobb och det är säkert 5 pers på fel position" "ja jag vet och som vanligt så får jag aldrig gå hem när jag ska, ta mej tusan övertid jämnt"...vidare....."shit jag har inte vågat löneförhandlat än trots att jag vet att jag är underbetald" " jaaaa precis men nog fan ska man göra jobbet ändå" . Ja ungefär så där tillsammans med alla andra I-lands problem vi har med pojkvänner, tillfälliga bekanta, bilar, mens eller ingen mens, andra tjejkompisar, andra tjejkopisars pojkvänner......osv
Vi är som gnälliga tidsbomber innan vi fått gnälla av oss allt över ett glas vin. Men HERRE GUD så bra vi mår sen!
Jag tror att man måste få ha dom här vardagliga gnällen för att kunna njuta av det som verkligen är bra sen.
Skulle jag komma ångandes en fredag och säga " guuud så bra det är på jobbet,min pojkvän är fantastisk, bilen går sååååå bra, jag är så ooootroligt överbetald och jag är så glad att vara jag just nu" då skulle jag bli sittandes själv och INGEN skulle prata med mig, men ni kan ge er fan på att dom skulle prata OM mig när jag gått hem. Så NÄ....vi gnäller på lite för det känns bra.
Men det klart att vissa av oss behöver byta jobb,löneförhandla,delegera och se till att bli fastanställda men det spelar ingen roll för då hittar vi nåt annat att klaga på....
Hur som helst så är det snart helg, och jag är mycket glad för det.
Jag gör alltid något på helgen som ger mig energi att gå igenom veckan utan att jag vill slå nån eller självdö....Så stå ut med gnället ba!
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar