onsdag 3 februari 2010

Nämen se det snöar!

Ok vi ha klagat över dåligt med snö i flera år ...och fick vi så vi teg eller?
Det roliga är att nu kommer jag ihåg hur det va när jag va liten och det nästan alltid va så här mycket snö!
Vi hade tre snöhögar som va bäst att bygga snökojor i; hemma på gårn, utanför logbacken och vid Östlunds (farmors barndomshem).
Jisses vad vi grävde och grejade, en vinter hade vi nästan gjort ett helt hyreshus,ett riskabelt rasrisk hus men mäktigt! Man hann knappt hem från skolan så var det grävning som gällde.
Så snöade det igen och vad hände då? Pappa plogade...utan att ta hänsyn till vårt fina hus så vräkte han tonvis med snö rakt över vår fina koja och det va ju liksom bara att börja om.
Spelade ju liksom ingen roll att man stod där uppgivet och suckade "men pappa,du kan väl lägga snön nån annanstans"...nä, den skulle var där för "det kan ju inte vara snöhögar över hela gårn" och det klart det kunde det ju inte....
Jag älskar snö,har saknat snö men på rätt ställe. Och Norrköping är tydligen inte rätt ställe....
Folk blir helt knäckta av snön,dom åker så sakta att jag skulle kunna köra om dom på skidor, vaktmästare som inte har en susning om hur man röjer snö och spårvagnar som helt plötsligt bli odugliga.
Nä den här stan är inte skapt för snö,det ska ligga lite puder på träden så blysningarna ser fina ut men thats it!
Nu ska jag ut och ta en riktigt pulsig promenad i eländet..lite som att gå på en nyplöjd åker faktiskt!
Wiiiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar