måndag 5 april 2010

Påskafton &Påskdagen

Påskafton i Peking blev en kväll med grabbarna. Björn,Danne,Palle,Isac och Marko gjorde mig sällskap först hemma och sen stegade vi ner till Bishop. Det är lite roligt hur en killkväll kan te sig så annorlunda än en tjejkväll.
Samtalsämnena består av,sport,sport och sport och sen kommer det alltid upp nån vi -ska -mäta- oss-med varandra-lek och den var denna kväll att flytta två batterier från den ena handen till den andra....ja som sagt studielånen haglar ju inte på herrsidan........När vi sen ska gå är det också en helt annan grej. När vi tjejer är redo att gå så vet vi att det ska va sista touchen på håret,det ska kissas och väljas skor.
När killar säger att vi ska gå, då går dom verkligen....
Men det va jättetrevligt och jag är glad att dom ville hänga med mig en kväll, även om vissa hade fått betalt.....

Påskdagen var en oväntad kväll, min kompis Pen ringde mig och sa "vi ska gå till Otten ikväll"...jag började asgarva och trodde att hon skämtade. Otten är ju till för 18-åriga superblonderade,storstadskomplex- brudar och gubbsjuka snubbar i varierande åldrar. men jag hade inget att säga till om då vi skulle gå dit i studie syfte och var inbjudna. Nu bör jag dck nämna att det va Club Aqua och det evenemanget drar tydligen en helt annan publik, och jag blev glatt överraskad! Vi hade jättekul och jag tyckte tillochmed att musiken var bra....men det kan också bero på drinkarna....Vi vallade iallafall vidare efter en stund och gick ner på Hugos istället, där var det rena reggaetonjulafton så det var väl inte riktigt lika ok, men jag träffade en massa kompisar som jag inte sett på länge.
Men så var den här långa ledigheten jag våndats över så länge slut, och jag har överlevt.....
Tack alla för att ni gjorde min påsk bättre än vad jag kunde föreställt mig!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar