lördag 26 juni 2010

Midsommar i Dalom ja då är det fest!


Midsommar afton började med en promenad med svägis och sedan bar det iväg till skogen och hämta björkar. Efter fika hos farmor blev det dags att klä midsommarstången,göra mat och fixa inför kvällen. Som vanligt blev det sillunch och sedan resning av stången. Dom sedvanliga danserna betades av och alla stämde upp i sång. Nytt för i år va att bli fotad i ett hopp, pappa hoppade dock inte så högt som ni kan se här nedan.

Efter volleyboll,bad och annat pysslande var det dags för tipspromenad och sedan grillning. Vi avrundade kvällen med trubadursång och dom sista bilderna är bara för att visa att vi hade Tompa Cruise från " FF" här med Robyn! :)

För övrigt så blev jag otroligt glad för ett telefonsamtal från Afrika igår!!! :)

Senaste citaten " du kommer då int längre än dittan" " han va så rapp och snabb med korven".

Nu har jag tagit en runda på morgonen och nu blir det ner till sjön sen får vi se!


































































2 kommentarer:

  1. Underbar kväll, Gitarrspels-SM och skönsång, God Mat och dryck, att ÅGE inte hoppade så högt tog han ju igen senare på kvällen med ett snyggt hopp från trappen,=) Jag hade iallafall det helt fantastiskt, sen fick jag ju sitta bredvid Tom Cruise också.. konstigt att han kom förbi egentligen.... Puzz/IT

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha ja han hade ju egen fest liksom...Tompa va ju där för att Robyn kom tror jag...he,he,he

    SvaraRadera