lördag 31 juli 2010

Flyttdax!

Fredag va flyttdag då Patrik köpt en ny lägnehet och äntligen flyttar hemifrån pappa......:)
Det måste va den mest effektiva flytt jag varit med om och jag har varit med om många kan jag säga.
Jag tror att jag har flyttat 19 ggr om jag inte räknat fel och är lite av en expert.....så det kändes som om läget va totalt under kontroll när flytten satte igång. Jag och Ida stationerade oss direkt i lägenheten och packade upp saker som bars in. När lägenhetsinnehavaren kom dit var det i stort sett bara att bo där som var kvar. Senaste flytten jag gjorde stod jag bland hundratals ( kan ha överdrivit lite nu men det kändes som det) kartonger och grät, dels för att jag var så trött och dels för att jag inte kunde röra mig i nåt av rummen!
Trots storleks skillnaden på våra lägenheter så infann sig aldrig den känslan hos Palle.
Däremot lite av klaustrofobi känslan kanske...jag och Ida krockade konstant med våra rumpor inne i den enorma köket, NOT, nä vi har inte stora rumpor, och vi kan väl säga att inte en enda middag kommer att intas där, iallafall inte SITTANDES.
Men lägenheten är jättefin och vi avslutade med att fira den lyckade flytten med rosé på min ballen på kvällen!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar