måndag 26 juli 2010

Första semesterdagen i Rättvik!

Första semesterdagen! Härligt....tyckte jag i ca 5 minuter när jag vaknade. Sen insåg jag att jag var ensam, ingen har semester och som som har är bortresta! Jag kunde lika gärna ha jobbat, men den tanken slogs undan efter ett samtal med Ettan....Istället packade jag bilen och åkte hem, ja hem till Enviken alltså. Där väntade halva släkten på att vi skulle åka på trav i Rättvik.
Efter ett himla organiserade med bilar, folk och turer blåste vi iväg på dammiga genvägar för att snabbast ta oss till Rättvik, nä Patrik du hade inte hittat hem från dom genvägarna.......Så let the games begin! Min strategi är att spela på hästar med fina namn, konstiga namn eller ganska fula eller väldigt fina hästar. Den med hjälp av Bella, brorsdotter Bella alltså, gav vinst på varje lopp. Men sen kom vi till det ödesdigra loppet då turen tog slut. Vi skulle fram och spela på " Min lilla Dajm" ....ni kan ju föreställa er det samtalet när min bror svävar iväg med den diskussionen...men vi spelade på "min lilla Dajm" och där slutade turen. Men det värsta namnet klämde nog min faster när hon berättar att hon döpte familjens första häst till " Hitler"....jodå ni läste rätt...hon tyckte att det var ett fint namn och gjorde en fin skylt med namnet för att sätta på stalldörren, men farfar tog ner den sen......japp. Det blev också lite dramatiskt då en kusk ramlade ur sulkyn när han fick bredställ med hela ekipaget. Det va en rolig kväll iaf!
Nu avslutar jag kvällen med mamma i soffan, stirrandes på " Sex and the city"!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar