söndag 25 juli 2010

Roadtrip del 4 och ändstation!

Då var det slut på roadtripen för denna gången och vi är hemma. Men innan vi åkte norrut, gav jag Bell en sightseeing tur i Kalmar. Hamnen, slottet,fängelset och centrum. Jag älskar den där stan och skulle ha kunnat stanna en stund. Men det finns mera kärlek i Norrköping och jag återvänder med glädje........
Hursomhelst så skulle vi stanna på Calmare Outlet och shoppa ihjäl oss men där fanns bara Edwins Lekland.....inte nåt för oss...så snopna fick vi korsa E22:an och gå in på Modehuset istället. Vi lider ingen nöd på var vi shoppar nånstans så vi fyndade på den rean istället. Vi mötte Lassie-moment: Tommy "öppna din dörr " Nilsson va där och shoppade med sina barn!!
Efter handlandet drog vi ut på vägen och hemåt, då kände jag hur mitt söndagshumör började komma fram det är lite av ett rasistiskt-nedvärderande-förolämpande söndagshumör jag har....har inte det annars men det dyker upp i samband med griniga köpcenter ungar med puckade föräldrar, värdelösa trafikanter och reklamutdelare.....men jag hoppas på att lite mat,kärlek och film ska råda bot på detta! :)
Men nu blir det uppackning och om jag överlever nån annans bakfylleångor så hörs vi imorgon.....




1 kommentar:

  1. Ja det var skönt att komma hem. Men tack som fan för den här helgen. Det behöves verkligen.

    SvaraRadera