fredag 27 augusti 2010

En ängel till himlen

Idag är jag i Enviken.
Idag ska farfar begravas.
Idag kommer det att bli en tung dag, men också en dag som gör att man går vidare.
Har varit ute och sprungit på morgonen och varit hos farmor. Hon hade hela huset fullt av blommor, och det värmer mig att se hur många som uttrycker sin sympati och deltagande.
Mamma stryker sjalar och förkläden till våra sockendräkter och jag ska öva på det jag ska läsa vid kaffet. Farmor vill att jag läser det jag skrev på bloggen om farfar.
Regnmolnen ligger tunga över åkrar och skog, jag tror marken sörjer farfar också.
Men himlen får en ängel.

" Det går en ängel kring vårt hus
han bär två fögyllda ljus
han har en bok uti sin hand
och nu somnar vi i Jesu namn"

En bön jag alltid fick läsa innan jag somnade
när jag sov hos farmor och farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar