fredag 13 augusti 2010

GOTLAND!!!!

Ja då var det paradisdax då! Imorse gick bilfärden till Oskarshamn och sen väntade tre timmars båtresa till Visby och det underbara Gotland!
Trött är väl en underton av vad jag va i morse kl.06,30 men alla som känner mig vet att det är ingen idé att prata med mig före kl 10.00.....
Väl på båten kommer då ångest no 1: jag har glömt mina seabands!! Vilket innebär att jag kan bli hur åksjuk som helst! Men jag knoppade in ganska fort, först i stolen sen på golvet så det gick bra.
Väl i Visby stannade vi för att hämta nycklarna till lägenheten, nu är det ju så att vi tjuvat lite och hyrt en lägenhet för fem st fast vi egentligen är sex...å jag blir ju så stressad när man tjuvar så där,men dom har fått våra pengar i flera år så jag tycker nog att lite kan dom bjussa på....
För att hitta dit så åker vi samma väg vi alltid gjort; förbi sjukhuset.
En nyhet för mig i år va att det är hastighetsbegränsning 30 km/h där.
Det fick jag veta av polismannen som stoppade mig.....
Ja jag vet det är fredag den 13:e idag.
Ja jag vet att jag ska ha koll på skyltarna.
Tack till Visby lokalbuss som skulle in på just den fickan jag blev stoppad, det räddade mig från att bli av med körkortet och högsta böterna.
Jag fick åka med en varning. Puh!
Tack snälla polisman, jag bad ju faktiskt om ursäkt.
Nu har vi hyrt cyklar, flickcyklar, det va det enda som fanns kvar, och nu är det skumpa, solbrännaförbättring och ladda inför kvällen som gäller!
Vi hörs!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar