lördag 14 augusti 2010

Mera Gotland

Min resa blev lite annorlunda då farfar gick bort i natt men jag ska tillägna honom ett eget inlägg när jag kommer hem, försöka njuta av min semester ändå. Han skulle tycka att jag skulle ha kastat pengarna i sjön genom att gå och vara ledsen....
Igår njöt vi av solen när vi landade vid lägenheten, sen käkade vi lite snabbt pizzaslice och bytte om till våra medeltidakläder och drog in till Visby. Efter en kortis på marknaden var det dags för föreställningen Skönheten och Odjuret på tournerplatsen.
Den var otroligt skickligt gjord eldshow lite långtråkiga preioder dock och ibland svårt att hänga med i handlingen.
När den var slut gick vi till Bistra Haren eftersom Clematis har stängt, mycket tragiskt då den krogen va liksom en del av medeltidsveckan, där käkade vi räkor, svin,kyckling och en enorm buffé, samt drack klosteröl!
Det var längesen jag skrattade så mycket och det var så skönt!
Nu har vi varit på stranden och plaskat, Bjöka,Peggen och Erki har åkt in till O´leary´s för att se fotboll, Ellie och Bell är och handlar och jag njuter en stund av behövlig ensamhet.
Ser fram emot kvällen!

Dagens utropstecken, frågetecken och citat:
-" vem fan är fittnyllet i skorna!" Patrik har tappat bort sig i handlingen
-"då flyttar jag ner ett steg" Feminist som drar efter att Bjöka frågar om han kan röka
-vad har krypit upp och dött i tarmen på vissa medresenärer?
-" då missuppfattade jag mig själv" Patrik.....
-"fick du med det där på tejp" Patrik igen till Erik som filmar
-det heter inte pärfym!!!
- kan felaktig käll sortering verkligen vara ett afrodiziak?
- vem är käll egentligen?
- spindeln i min säng VA faktiskt enorm!!
...........

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar