måndag 23 augusti 2010

Måååååååndag...............

Ja då var det måndag igen...en riktigt tråkig dag. Omotiverad och höstdeppig...så känner jag mig!
Så för att pigga upp mig själv gick jag igenom en massa kort och kom att tänka på alla foton som finns hemma hos mamma och pappa. Jösses, som har blivit ett uttryck vi tydligen använder igen, va bilder jag måste ha där! Men inga såna roliga rackare här.
Då är det tur att man har Fejjan och en massa gamla kompisar som gladeligen lägger upp bilder hur som helst.
Denna fantastiska bild nedan kommer från min gamla klassis Jokko, Joakim Lundberg. Vi har gått alltifrån lekis upp till högstadiet tillsammans. Han drog oxå ur en tand på mig, av misstag förstås ,han undrade vad jag stod och pillade med.....så plopp...åkte den ut!
Jag har inte så många gamla vänner jag pratar med eller umgås med förutom Eva Olars som har hängt med sen vi kröp.
Vi gick på lekis och var coola brudar som tuggade på häftmassa, vi fick inte ha tuggummi, och hela lågstadiet kan summeras i ett enda långt Olars-fniss, ingen kan fnissa som Eva! På mellanstadiet var vi blev vi bittra fiender när vi började åka skidor, men det var bara i spåret för utanför va vi kompisar som vanligt igen. Vi körde Burken hos Olars, hade disco hos Clausens, lekte kuragömma hos Ing-Marie i Enviksbyn. Eva har ju alltid varit lite uppfinningsrik och en kväll på byn tyckte hon att vi skulle snusa....mmm...men hade ju inget snus....? Men då kom Eva på att det fanns ju massor med snus som satt på kioskfönstret!! Ja man tager vad man haver även om det är bättre begagnat! Vi va oxå kär i samma kille på högstadiet, som för övrigt ingen av oss skulle peta på idag. Det var hos henne jag var när farmor ringde och sa att jag fått en lillebror och det var hos henne jag var när jag fick mens för första gången. Fast jag ljög och sa att jag satt mig på ett nymålat staket...undra varför ingen tänkte på att ingen hade målat nåt staket i närheten.....? Hon bjöd mig på sitt bröllop och jag bjöd henne och hennes man på premiären av min första krogshow. Hon är underbar och jag hoppas vi alltid ska vara vänner.
Bilden nedan är tagen från när vi gick i sexan, eller 5-6:an som det hette eftersom dom slog ihop två klasser. Eva står på översta raden i mitten med scarf och jag sitter på nedre raden i mitten.
Ja ni, Ulrika (eller vad hon nu heter idag), Peter, Malin, Ylva, Eva,Åsa J, Ulrika (min kusin) Niklas, Linda, Camilla, Annicka, Joakim, Maggie, Maria, Lars, Daniel,Åsa T, Niklas, Åsa S,Peter, Jon,(jag),Benny, Magnus,Henrik, Magnus och vår bästa fröken Barbro det finns många historier man kan dra om den här tiden men det har jag inte plats för men har du nån så bidra gärna med en i kommentar rutan! Kul att se er är det iallafall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar