måndag 13 september 2010

Måndag med Maya!


Måndagar är ju som ni vet vid detta laget inte min favvodag på veckan. Det mesta brukar gå snett på jobbet, vädret är dåligt och jag har sovit helt fel på natten. Idag var inget undantag, men en ljusglimt kom på eftermiddagen då Pen ringde och sa att min guddotter ville hänga med mig ett tag. Så hem och parkerade bilen, tog pullgnuggen ner till Pen där hon stod och väntade. Jag bytte cykel mot ett barn i en barnvagn! Maya var min!

Vi gick hem för att käka lite då vi båda var hungriga som vargar. Jag insåg att oxfilé inte kanske skulle gå hem som barnmat så det fick bli köttbullar och stuvade makaroner. Medan vi väntade på maten så ritade vi lite, och tittade på Glamour, jo hon ska lära sig i tid och jag tyckte hon sa "Ridge"...... Efter maten blev det sortering av pennor, Maya tycker om att sortera och sen mördade hon min kanin. Alltså en gosedjurs-kanin som uppenbarligen inte va en favorit....

En måndag som fick ett bra slut! Tack Maya min underbara piraya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar