onsdag 6 oktober 2010

Höst i Peking

Idag tänkte jag ta er med på den väg som är min motionsrunda på mornarna. Tyvärr börjar det bli så himla mörkt nu så det är nästan nattsvart när jag trampar runt vid sextiden, imorse mötte jag; 0 personer...lite spooky i en så stor stad. Jag har lagt bilderna i den ordning jag vanligtvis går.
Först upp Norra Promenaden, in på gamla kyrkogården, vidare förbi loppismarknaden och tennisbanorna, ner till strömmen, förbi Örtträdgården, över Femöres-bron, sen förbi Rhododendron-dalen, fram till Färjagårn och sedan slutligen upp vid fängelset och hem igen. Det är så vackert och jag är så glad att jag får bo så nära Folkparken med den fina naturen runt omkring. Så. nu har ni varit med mig runt och nu känns det inte så ensamt när jag går imorgon för jag vet att ni är med mig! :)




























2 kommentarer: