söndag 3 oktober 2010

Kräftskiva!

Gårdagen innebar kräftskiva..eller visade sig vara släktträff ala Grentzelius! Mycket roligt och lite olikt våra egna släktträffar. Vi tvekar aldrig på en snapsvisa! Själv hade jag lilla Cornelia i knät under middagen och jag tror det syns vilken tallrik som var min...jag äter nämligen kanterna på bröden....inte hon. :) På hennes föräldrar och faster syns det hur mycket klackarna i taket var på den sidan bordet medan det var mera röj på vår sida, inte konstigt att Nathalie var tvungen att ta till flaskan....och Cornelia visade vägen, hon är ju nämligen sin fars barn! Vi lekte också Kräfta söker fru, med en räka och en kräfta men det slutade mera i Kräftorna av Tylösand då det blev närgånget i ett bubbelbad i ett glas. Vi hade iallafall mycket trevligt och jag sov nog lika ovaggat som de små när jag kom hem!



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar