torsdag 18 november 2010

Still smiling.......:)


Trots eländig post innaför dörren när jag kom hem, mitt advokatarvode, .....suck... och ett kort från farmor som grattade mig på min namnsdag imorgon . Man kan ju tro att kortet skulle göra mig glad, och det gjorde det också men samtidigt började jag gråta när det är det första kortet som det inte står " från din farmor OCH farfar" på. Men det kommer ju att stå så nu och det var säkert lika svårt för farmor att skriva det som det var för mig att läsa det......Älskade farfar. Men jag ändå inte låta mitt humör åka i backen. Istället undrar jag hur min helg kommer att se ut.
Imorgon är det fredag, underbara fredag, så skönt att bara få gå hem och bara va. Ingen bowling imorgon så ingen risk för utsvävningar, även om dom ibland kan vara myyyycket trevliga.
Men istället är Ida ledig och hade en möjlig lucka för en date, en av dom underbara människor som bryr sig, även om vi alltid är avlyssnade på telefon.......Så det blir väl en matbit och vin, funderar på att bjuda henne på lite älgkött......
Lördag tänkte jag umgås med min guddotter på dan eftersom hennes mamma behöver lite ensamtid precis som oss andra utan döttrar, och det är hon värd min kära vän. Lite senare funderar jag på att göra en paj och koka musslor, det är aldrig fel, och är inte så tung mat utan lämnar plats för desserten.............:)
Jag känner att min helg kan bli hur nice som helst! Hoppas ni får en lika bra helg!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar