fredag 24 december 2010

Julaftonsmorgon/lunch!

GOD JUL ALLA! Vaknade svettig efter årets märkligaste dröm och i ett hus som precis har fått jordvärme! Tack pappa för den, men jag vill inte bada ångbastu i sovrummet....:) Efter morgongröten åkte jag ner och handlade åt mamma. På affären var allt lugnt och skönt, ingen julhets här inte. Det är sällan det är stressigt i Enviken, idag stod jag nog tio minuter i kö då expiditen skulle hjälpa en dam med hennes kontokort som hon febrilt försökte sticka in överallt i den där kortdragaren.......Sen gick jag ner till famor och hjälpte henne med lite snickerier, ja det var en tomte som skulle få en näsa dit spikad.....Det var en så fin och solig dag så jag var tvungen att fota lite åt er.
Vi 13.00 är det jul lunch som vanligt i Persgården, och bror, syster, Magnus, Tova, Maja, farmor och faster kom upp för mat. Det som var mycket trevligt idag var att nästan alla hjälpte till med maten och Tova visar stor talang för att bli en ny mat-Tina! Nu är det Kalle och sedan kommer tomten!






















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar