tisdag 25 januari 2011

Ledig kväll

Idag är jag repfri!Yey! Inte för att jag inte vill repa utan för att jag behöver en dag att låta allt sjunka in...det är mycket att ta in kan jag säga.
Så jag började med att åka och handla, mitt kylskåp var på väg att lämna mig, så besviket var det.
Det roliga med att handla är att observera andra människor. Ensamma pappor som tappat tålamodet för längesen, ensamma mammor som strosar som dom hade heeeela dagen, par där den ena parten går runt och mest spanar runt och den andra jagar före med en inköpslista, äldre damer som står ivägen...ja...idag hörde jag den här " ursäkta mig" ( en kvinna som ville passera en dam med sin vagn) "ja eller så väntar du tills jag är klar". ???!! Jaha, den va ny!
Sen när alla handlat klart så är det kapplöpning till en kassa med minsta kö, även de strosande människorna blir helt plötsligt asstressade. Märkligt.
Jag tar alltid fel kassa. Trodde jag gjort ett kap då paret framför hade ställt upp sin korg och höll på att packa upp på bandet, men jag såg inte de andra TRE korgarna tjejen dolde på golvet! Damn it! ALLTID. Å de är ingen idé att byta för då händer det magiska; det finns ingen prislapp på nån av varorna i slutet på berget framför.
Men så hände det något väldigt trevligt. När paret nästan var klar med sina fyra korgar kom ett kassabiträde och tog tag i min vagn och frågade på bruten svenska " vill du stå kvar här och vänta eller vill du gå till min kassa jag ska öppna här bakom? ".Det har aldrig hänt mig. I vanliga fall burkar det alltid komma ett stressat biträde springandes och nästan på pin kiv finta sig in bland kassorna ungefär som hon tänker " ha ha nu ska ni undra vilken kassa jag ska öppna va" och vi som köar ser ut som yra hönor ; ska jag byta eller ska jag stå kvar?
Hursomhelst tog jag mig hem och nu har jag gjort lite käk i väntan på mitt kvällssällskap; Jen och Sanna. Det blev en variant på Flygande Jakob ( gjord på soyamjölk då Sanna är intolerant mot min mat annars ) och sedan blir det spanight by Sanna! Gött!
Trevlig kväll yall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar