måndag 28 februari 2011

I brist på liv....

.....så bestämde jag mig idag för att titta på en film som jag lånat av en kompis.:
Titanic II.
Mmmm jag vet.
Meeen när den bara ligger där och jag inte har nåt bättre för mig så , ja, då var jag bara tvungen.
Jag visste ju redan innan vad jag skulle tycka men att det skulle bli så illa trodde jag inte.
För det första var tydligen inte filmen riktigt ärligt införskaffad så textningen var det ju då nån finsk fyllemaffia som gjort efter ett antal Koskisar...jag ger er några exempel;

"We are running out of fuel" ( textning ; Bränslet är utrotningshotat siinoutelle), " Something is leaning against the door" (textning; kiitos vissa lutar sig mot dörrar) , " the water is so cold" ( textning; klä dig och läpin bli varm). Alla "she" översättningar är också "han" eller "honom", så det är en kvinnofientlig finne också.
Ni inser att jag har skrattat mig igenóm vad som ska vara ett drama va?
Då har jag inte ens nämnt handlingen;
En rikemans son har fått för sig att bygga en kopia av Titanic ( han kommer ombord på båten med helikopter och fyra bimbos i släptåg) med på båten är hans förra tjej som är sjuksköterska och ska jobba på resan ( hon står bittert och ser på när han kommer ombord) hennes pappa jobbar som kapten i Kustbevakningen och är på uppdrag på Grönland där flera laviner orsakat tsunamis, ja ni förstår ju nu vad som ska hända.
Okej; finn fem fel hitta 10 blev det sen.
Fel1; När båten avgår från New York står människor på båten och på land för att vinka adjö, budgeten var dock inte lika stor som i första Titanic-filmen så det är ca 50 personer som står på kajen och lika många på båten.
Fel 2; Båten avgår och det ska vara ett stort party för att fira avgången men bara killen som äger båten är uppklädd, samt hans entourage, men alla middags-statister ser ut som dom kom direkt från ett fredagsmys hemma. Samt att den fina middagssalen ser ut som vilken Folkets Hus-lokal som helst.
Fel 3; När de får rapporten om tsunamin som närmar sig båten blir plötsligt en av bimbosarna den som ska säga till folk att gå till sina hytter och även den som folk springer till sedan för att fråga om vad som händer, nån annan personal syns aldrig till i filmen.
Fel 4Fet; när det sedan är dags att gå i livbåtarna ska endast barn och kvinnor in i HISSEN för att då slussas ner till livbåtarna, en man försöker ta sig i i den sista halvtomma hissen men åker på en feting för att han varit otrevlig tidigare och blir lämnad kvar?!
Fel 5Fet ; sjuksyrran och ägaren ska springa ner för att rädda hennes sjuksyrrakollega som ligger i sjukrummet med en vagn som ramlat över henne och nu kommer det mest förbryllande; hon blöder från ett sår hon fått och istället för att sjuksyrran använder alla nödvändig utrustning som finns i det sjukrum dom ändå är i så ber hon ägaren ta fram ett kreditkort som HAN sen får tejpa fast över såret (???!!) ja igen (WHAT???!!?).
Fel 6; de ska ta sig ut genom en dörr som sitter fast och ägaren tar en brandyxa för att bända upp dörren så tjejerna kan smita ut genom den. Sjuksyrran tar sig precis igenom men när kreditkortsskadan ska igenom så går yxan sönder och hon kläms ihjäl i dörren. Då säger ägaren "fuck" och hoppar över henne. Man skulle ju tycka att han inte skulle ta sig igen om dörren eftersom springan var ca tjugo cm när första bruden gick och när andra blev klämd bör det väl ha blivit ca fem cm kvar att ta sig igenom men icke......
Fel 7; alla dörrar sitter fast och trots att båten har kraftig slagsida kan dom springa och gå helt vanligt i korridorerna.
Fel 8; när båten är på väg att slå runt tar de skydd i.....ett SKÅP??!
Fel 9; När kapten Pappa kommer to the rescue simmar han rakt på ....SKÅPET??!!
Fel 10; dom insåg förmodligen att det var ingen idé att ödsla mera tid och pengar på skiten så slutet är nog blad det sämsta av dåliga filmslut jag sett!
Ja det är ju en och en halvtimme av mitt liv jag inte får tillbaka men hey jag har ju skrattat iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar