lördag 30 april 2011

Avresan och ankomsten.

På söndagen bar det av mot Malta och ett par dagar av avkoppling. Som ni säkert vet så skulle det bli en annan resa men som ändrades av olika anledningar så istället reste jag på egen hand till St. Julians och till en efterlängtad Tess. Jag är ju lite sådär med att flyga, och speciellt med Ryan Air. Ja dom är billiga, cheap, så billiga att deras trappor upp till flygplanet har "Epa" tryckt på dem. Kan det bli billigare? Men det gick bra och flickan som satt bredvid mig, och som lutat sig mot min axel och sovit de tre timmar vi flög, hämtades av polisen på Malta flygplats när vi kom fram, lite visste jag att jag var väktare hela vägen ner......kan det vara avdragsgillt mån tro?
Ja sedan har jag väl redan berättat om den galna taxi resan fram till St. Julians. Jag bodde på Radisson Blu i St. Georges Bay då Tess har flyttat från hus till lägenhet och har lite mindre plats nu ( typ från 200 kvm till 100 bara :) ) och jag ville ha lite space för mig själv också. Ett jätte fint hotell precis vid havet och ett fantastiskt rum med stor solterass. Jag fick in soluppgången i rummet varje morgon och hörde vågorna när jag somnade, som gjort för vilken kärleksroman som helst. Men, men.....
Första dagen är ju alltid "hur ser det egentligen ut här omkring-dagen" och jag strosade runt bland alla "bays" på ön. Malta är ju inte så stort, 2, 4 mil långt 1,4 mil brett vad jag förstår, så det är inga avstånd, som gjort för en morgonpromenad. Som vanligt hittade ju jag roliga skyltar att fota, och hittade sånt som påminde om Norpan..... Maltesiska maten kändes inte som nåt för mig då KANIN var deras specialitet, men Tess berättade att hennes städerska gör den bästa kaningrytan och det kan jag tro då inhemsk mat ska lagas på rätt sätt. Jag vet ju skillnaden på köp-pölsa och farmors pölsa! Ni får en liten bild på hotellts pianist också, ett trevligt inslag...







































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar