torsdag 26 maj 2011

Arrrrrrrrrrrrrg!

Idag har hela min eftermiddag gått ut på att vara arg! Inkompetens är ju som bekant något jag avskyr, fel person på fel plats kan vara riktigt irriterande och dagen idag har varit en del av det!
Meeen det är ju som vanligt ingen idé att hetsa upp sig över saker som man inte kan göra något åt.......eller?
Sen gick min ilska över i besvikelse och ledsamhet när jag då talade med en fd vän i telefonen.
För tre år sedan lånade jag ut pengar till den här människan, i tron om att det var ett lån naturligtvis, men nu tycker personen i fråga att det gått så lång tid att det borde vara avskrivet?!
Ja men den ska jag försöka med på banken. " Nä men hörni nu har jag haft lånet så länge att jag tror vi tar och glömmer det här". Känns inte som jag kommer någonstans med den.
Tyvärr skrev ju då jag inte något lånebrev på mina pengar utan lånade ut dem i god tro då jag kände att förtroendet aldrig skulle svikas. Personen själv har varit mycket upprörd då andra inte betalat skulder till denne.
I ett försök till, vad personen tyckte, förhandling sas saker som " men om du får tillbaka dina pengar kommer jag och hämtar ut grejor hemma hos dig för samma summa"....eeehh va?
Ja jag vet hur det låter och jag är lika frågande som vem som helst.
Nä den siste idioten är inte född.....idag är ännu ett bevis på detta.

1 kommentar:

  1. Sant!!!! Tror att idioter på något konstigt sätt också lyckas överleva det mesta...tyvärr

    SvaraRadera