måndag 11 juli 2011

FÄJSBUUUK? LOVE OR HATE....?

Efter en trevlig helg så funderar jag lite på vad som diskuterats. Det var bla Facebook. Fenomenet Facebook. Förbannelsen Facebook. Gläjdekällan Facebook. Kärt barn har många namn, lika många som åsikterna om det. Jag tror jag gillar FB. Jag har aldrig haft så mycket kontakt med så många av mina gamla vänner, jobbarkompisar, klasskompisar och annat löst folk. Man snackar lite spontant när man vill, kommenterar nåns status eller bild och när man ses så behöver man inte få den där jobbiga utfrågningen utan man kan prata om vad som händer nu, för man är på nåt vis redan insatt. Jag, som inte bor där jag ska höll jag på att säga, jag menar jag som är invandrad till Norrköping, tycker att det är jätteroligt att träffa kompisarna hemma nu när dom vet var jag bor, vad jag gör osv, då kan dom fråga om hur det går på jobbet istället för att fråga vad jag gjort dom senaste tio åren. Nice bajs.
Men jag har också förstått att det finns dom som tycker raka motsatsen , och jag kan hålla med om att FB ibland är till som ett bevis för att folk har ett liv. Det här med att man ska säga grattis när nån fyller år tex, det kommer liksom upp på högersidan när man loggar in " NN fyller år, säg grattis" , är det då nån som man känner lite sådär så blir det nästan löjligt att säga grattis, är det nån jag känner väl blir det också fånigt då ska man skriva nåt i stil med " ja men grattis här också då" för att bevisa för andra att, ja vi är faktiskt så bra kompisar att jag ringer och säger grattis med faktiskt! Så ha rvi dom här som verkligen ska visa att de lever och ska tokändra status hela tiden " är lite hungrig"...tio sekunder senare...." ska nog koka ihop nåt"......två timmar senare, när besticken precis har hamnat på tallriken " åt en fantastisk helstekt kanadagås som jag gjorde en svindyr sås till med ett tillbehör ni inte räknat med och ett passande vin jag googlat upp i glaset" ....pretto! Lägg av. Vi äter också, men starta då istället en blogg och lägg upp bilder på din jävla matlagning och recept så vi också kan göra det.
Eller dom här underbara människorna som måste ha appen "NN was running 5 km today on 35 minutes" .....really, who cares..... och förbjud för guds skull FARMVILLE, BLA BLA GAVE YOU A HEART och allt annats kit jag måste klicka bort. Jag vill inte spela Farmville, jag åker hellre hem och tar hö, jag vill inte ha ett virituellt hjärta, kom hit och krama mig istället!
Och nu har vi det underbara fenomenet "berätta var du är", att vissa kunde leva när den appen inte fanns förstår jag inte, man får liksom veta när folk är på toa nästan, snart kan vi säkert lägga till urinfärgen när nån har ätit rödbetor tex.......:)
Jag vill naturligtvis att folk ska få göra vad dom vill på fejjan, bara dom är snälla mot andra, men ska det vara tusen uppdateringar vill jag att dom ska vara i stil med min kompis Kerstins, galna, oväntade och roliga typ " idag är jag så snygg att jag inte klarar av att titta mig i spegeln" eller uppdateringar på platser som min kusins tex " Är på ett skitfränt ställe i Stockholm".
Nä jag ska nog uppdatera att jag ska ut på PW, " i Folkparken" för att sedan tala om att jag ska duscha " hemma hos mig" eller som det numera heter " Persiska Palatset".
FB MY BFF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar