lördag 16 juli 2011

Hemma hos mamin!



Det har nog aldrig varit så tråkigt att köra upp till Enviken som det var igår. Jag hade ingen ljudbok, ingen bra cd, lyckats knappa in fyra st P4 kanaler på tolv möjliga, ingen ringde och ringde jag var det upptaget eller inget svar.....det var så tråkigt att jag började hitta på saker om byarna utefter vägen. Jag passerar ju sköna ställen som, Äs, Aspesten och Fragg. Jag brukar säga " hem till mitt Enviken" , det skulle jag inte säga om jag bodde i Äs...... Aspesten har jag ju läst fel i flera år innan Jenny rättade mig och sa att det heter inte As pesten utan man läser ihop det hela.....jaha...... Fragg, varför? Och dom som bor där kallas dom för Fragglarna då?



Ja ni ser ju hur kul jag har haft efter vägen. Komihåg när jag åker till och från Enviken vill jag ha sällskap!



Hur som helst nu är jag här och det är underbart att vakna och kunna göra en runda i skogen på morgonen. Nu väntar jag på brorsan så vi kan ut och leka med pappas nya leksak; fyrhjulingen!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar