tisdag 18 oktober 2011

En händelserik dag!

Ja jag vet att mina inlägg kommer att handla om mitt nya arbete ett tag framöver. Men jag ska byta tema senare, kanske..... Idag var det ytterligare en dag av nya ansikten, namn och upplevelser som ska säljas. Jisses jag förstår inte hur jag ska få in allt!Men det ska nog funka till sist. Förmiddagen bestod av att gå igenom hela hotellet och eftermiddagen av att gå igenom hela djurparken. Det var ju första gången jag gjorde den på två timmar!
Närkontakt med en underbart vacker sibirisk tiger i Tiger World!

Badrummet i sviten, var lockande....

Svitens sovrum som är mycket Karen Blixen-inspirerad, där skulle det kunna bli djuriskt...hehehe....

Spa-avdelningen som jag ska få prova på torsdag, är inget jag tackar nej till. Visste ni om att man kan åka dit på dagspa! Taget i framtiden flickor!

Då ska vi hänga vid poolen, och dricka vin

Spa och relaxen ligger ibland mina topp tio på de spa ställen jag besökt. En otroligt vackert och genomtänkt egyptisk design! Dags att boka va?

Efter lunch hängde vi med på delfinernas träning, härliga djur det där.

Jag missade att få hålla lejonungarna med två veckor, nu hade dom blivit så stora så det gjorde ont när de nafsade i fingrarna....nä tack.Dessutom morrade deras morsa åt mig.....

Lejonkungen här hade blivit lite kär i en hona som han vägrade släppa.....

....efter en stund blev han jättekär, men hon verkade mera ha huvudvärk....

Jag gissar att det här är inte vad pappa hittar i skogen den här veckan, men jag hittade två thailändska elefanter, som fö vår kung äger. Han har tydligen fått dem av den thailändska kungen.....jobbig present känner jag.

Andreas envisades med att jag skulle klappa den här besten, och till sist fick han en lite strykning, obehagligt...

I aphuset hängde mamma-Gorillaz och undrade vem fan jag fotade egentligen...

Jag fotade en uttråkad Echo som ville leka med sin brorsa Enzo, som sket fullkomligt i sin brolla och snarkade högt!

Det här är väl ungefär vad jag känner efter den här dagen.....dags att samla energi för en ny dag imorgon! Men jag lider icke!

1 kommentar: