måndag 28 november 2011

Facineras,förundras och facebook!

Fenomenet Facebook är som vanligt ett forum som får mig att förundras. Men mest av allt människors allmänna inställning till denna mötesplats. Jag använder ofta min blogg för att vädra åsikter och känslor, även om det är inom vissa gränser. Men vissa männsikor använder FB för att vädra allt!
Jag har kategoriserat mina favorit FB-människor;

* " Jag som endast är ironiska och aldrig svarar upp på en status vi skrivit"
Det är också dom som alltid skriver taskiga inlägg men tror att dom är roliga på andras statusar. Dock kraftigt avslöjade när dom ALLTID ska säga god natt till hela fukking FB innan dom går och lägger sig men aldrig får svar. Sorry, men säg gärna att du är ensam och vill prata istället.

* "Jag som ändrar status 47 ggr om dagen så att alla ska veta exakt vad jag tänker just för stunden"
Jag säger det igen; använd chatten, vi kan snacka om det, och blir det för jobbigt loggar jag ut!

* " Jag skriver gärna ut när jag fyller år men orkar inte skriva tack "
Däremot orkar jag klicka tummen upp till alla mina 673 närmaste vänner som skrivit grattis!
Note; vi skriver grattis för att annars är vi rädd att nån av dina 673 närmaste vänner ska märka att just JAG inte skrev grattis, även om jag var närmare vän och RINGDE till dig när du fyllde år!!

* " Jag som endast ändrar status när vi kan " checka in " på ett coolt ställe"
Ledsen men min kusin sabbade ALLA coola incheckningar när han checkade in på " ett coolt ställe i Stockholm" Kung!

* " Jag som tror att man hamnar på facebook när man dör"
Det är topplaceringen just nu. Det är " RIP" " vila i frid" " tack för allt" m m har blivit allt mera populärt och jag bara undrar om verkligen famor, hunden och Lasse Brandeby verkligen kollar sin facebook när dom checkat ut?  " Mormor är vid pärleporten". "Nisse sitter på Skärselden" " Kattfan är i Paradiset"....Ja ni fattar, å nä jag har heller aldrig sett dom incheckningarna!

Men keep up the good work, annars har jag inget att blogga om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar