tisdag 29 november 2011

Laban?

Hos mig bor nån mera än jag. Mmm det är sant. Jag har vetat om det länge men nu börjar han ta plats. Mera än vanligt.... Jag har en tavla i sovrummet som inte fått varit ifred utan rasat i golvet tre ggr.
Handavtrycket på kylskåpet har jag bloggat om förut och dom märkliga ljuden från köket. Men nu börjar han ta priset. Häromkvällen hörde jag ett knarrande ljud från sovrummet, där tavla sitter, och gick in för att kolla. Jamen då är det väl krokjäveln som är på väg ut!!! Jag blev förbannad och " sa nu får du ge dig" så tryckte jag in det igen! Igår satte jag i kontakten till min laptop i köket och efter en stund börjar batteriet blinka, då har väl "min kompis" dragit ur den!
Enough säger jag bara!
 Min kompis har erbjudit hjälp i form av utdrivning men jag vet ju inte vem det är? Det kanske är nån trevlig person som bara behöver ändra sitt sätt att skämta? Då är det ju typ okej för jag har ju varken sambo eller katt så lite sällskap skulle ju inte göra nåt.
Men det vore förstås bättre om det var nån som gjorde nån nytta, men jag har aldrig sett nån som varit med på det " Okända" och sagt att det var så bra att ha det där spöket som gjorde tvätten eller plockade ut diskmaskinen....
Men jag kan leva med det så länge min tavla får sitta uppe!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar