söndag 19 februari 2012

Mello, mello....

Så var det ytterligare en deltävling avklarad och de ,å ju va det sämsta vi fått lyssna på av de tre som varit?
Mina åsikter om igår är som följer;

Youngblood- Youngblood
Ja nog var det Youngblood allt, kanske lite för young för att bemästra mello-scenen.
Vissa partier ville jag nästan byta kanal då jag inte klarar av när folk är out of tune, men låten var det väl inget större fel på.
Kan lova att mina systerdöttrar var sålda iallafall.

Maria Ben Hajji- I mina drömmar
Bra röst, men sorry Maria du nådde inte ens fram till början på mitt soffbord. När sista tonen klingade ut hade jag glömt både dig och låten. Så nu kan jag heller inte betygsätta den.

Mattias Andreasson- Förlåt mig.
Nä jag vet inte om jag kan det Mattias. Men du kommer alltid att vara M:et i EMD.

Love Generation- Just a little bit
Schysst beat, kul outfit bra röster hur mycket jag än vill så kan jag inte hitta nåt fel på den slimmade zebra-trion, förutom tacket på Östgötsk-dialekt.

Carolina Wallin- Perez- Sanningen
Jag fullkomligt älskar hennes tolkning av Kents " Utan dina andetag" men här blev det lite för mesigt och hon hade inget som gjorde att jag fastnade för låten, men jag kommer säkert att lyssna på den igen, dock för att säga " vad har jag hört den här förut" ? Och förlåt men den där vida byxan är inte min grej.. Det är sanningen

Andreas Johnson- Lovelight
En till allsång levererad av A.J, tyvärr blev det ett hjärnfrys på " var har jag hört den här"-funderingen så jag glömde nästan bort att lyssna, sen kom jag på det "är det inte Suedes- Beautiful Ones" och då kunde jag fortsätta kolla. Men även om jag gillar honom skarpt och hoppades på honom så skulle jag nån gång vilja bli överraskad av nån annan slags musik från honom. Man nästan vet hur det ska låta när han tar första tonen. Där vill jag ge all eloge till kören som var riktigt bra!

Molly Sandén- Why I´m I crying
Ja det undrar jag med, Molly för du är ju jättebra! Men en svart lång, klänning i stil med Ben Hajjis hade funkat bättre än en den där rock out fiten som dessutom gav dig cameltoe..... Men låten var bra, men tyvärr kommer Loreen att klå dig i finalen.

Björn Ranelid feat. Sara Li- Mirakel


Blundar för att inte bli störd av hans solariebränna, " men va fan är det Pontiak??!", tittar, "näe det är ju Björn , blundar igen, " det är fan Pontiak på skånska och med hyfsad tajming" ! Ja jag vet inte vad jag ska säga....Det är ett mirakel att du inte har hudcancer , Björn, det är ett mirakel att du fått en så duktig sångerska att ställa upp och sjunga med dig, det är ett mirakel att inte FB-servern slog ihop igår, det är ett mirakel att du är i final, det är ett mirakel om du inte får däng av en mello-älskande handväska i veckan, det är ett mirakel att jag tittade och lyssnade i tre minuter igår. Men du har rätt i dina texter även om vi inte uppskattar dom i mello.

Bästa igår; Mina systerdöttrar som vinkar i kameran, att jag kunde byta kanal och lyssna på Alicia Keys framförande på Whitney Houstons begravning.


Sämsta igår; Det är S och det är G- låten...blääää..., Björn Ranelids självgodhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar