söndag 4 mars 2012

Varning!

Har du inte sett filmen Ice 2020 så gör det inget!
Verkligen.
Jag hade tänkt mig en skön söndag med tre timmar katastroffilm som jag gillar, alltså katastrof som i att jorden går under å de, men det blev en total katastrof rulle istället.
Ja jag vet att det hörs på namnet Ice 2020 att den ska vara dålig , but you never know....
Handling; året är 2020 och södra Europa är öken, oljebolaget Halo har börjar borra efter olja i Arktis och en miljöprofessor varnar dem för att fortsätta då det är risk att dom rubbar golfströmmen och en ny istid sätts igång.
Vi vet ju alla att dom kommer att skita i det och att en ny istid kommer att starta!
Nog så.
Bra börja på filmen måste jag säga, men sen började det skena, nånstans i mitten så min gissning är att manus författarna tröttnade och ville bara få klart skiten.
När professorn är i Arktis, så är hans familj på farfars vingård i England, ja det är medelhavsvärme där 2020, och där börjar det störtregna innan inlandsisen kommer, sedan övergår det till hagel och sedan i iskyla.
Där börjar också filmen skena.
Dom säger att det är trettio grader kallt " and falling", men ingen har mössa.
Dom öppnar en dörr genom att dunka till på handtaget med en brandsläckare, alltså inte så handtaget går sönder utan som om man dunkar till på den först så öppnas den sen.
Så går det så on and on.
Slutet är ju bäst, ja jag pinade mig igenom alla är värda en chans, då kommer dom ut i ett över snöat London och solen tittar fram  då säger en kvinna som varit instängd under jorden sen det började regna " å titta fåglar dom har vi inte sett sen det här började" . NÄ FÖR DU SATT I EN KÄLLARE!!!
Så säger dottern "vad betyder det?". VADÅ VAD BETYDER DET??
" Att vi är på väg åt rätt håll" svarar pappan. Ja ge mig gärna en uppföljare och jag dör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar