onsdag 11 april 2012

Larry´s raggar kung!

I lördags var vi på Larry´s eller Harry´s eller Harran eller Ta till vara verkstan eller Jurrasic Park eller vad vi nu ska kalla det.
För andra gången den här helgen.
Nu är jag lite orolig att vi kallas stammisar där?
Larry´s i Nkpg är ett speciellt ställe. Oavsett när du kommer dit så luktar det alltid kiss blandat med kräk.
Mycket märkligt tycker jag då andra nattklubbar inte alls behöver lukta så, jag har ju själv jobbat på Harry´s i Kalmar och vi hade inte den stanken....kräk fanns det men det är en annan historia.
Nu vet jag inte vad jag tycker är värst; att jag var där två gånger över helgen eller att jag hade roligt, till råga på allt!
Jag säger att allt beror på sällskapet och jag och Ida tycks ju ha roligt överallt?
Men den roligaste incidenten var nog mannen som kom fram till mig efter att ha stått på håll och diskret ( trodde han ) tittat på mig i en halv timme. Precis när jag viskar till Ida att " det står ett creep och glor på mig vid garderoben" bestämmer han sig för att stega fram, och ta min hand! Samtidigt som han greppar den rabblar han på bruten svenska " jagtyckerduärsexigochsnyggochvilllärakännadig".
Ja precis så sa han och jag sa  " va?".
Då sa han det igen i samma rabblande ordning.
Suck.
Mitt svar blev standard svaret " jag är gift".
Han replikerade så snabbt att jag blev förvånad " jag med, jag har fyra fruar".
Igen " va??". Igen rabbel.
Jag svarade vänligt men bestämt, för jag var helt bestämd, " Jag vill inte bli din femte fru".
Men då började han förklara att han inte var ute efter en till fru, och det kunde jag väl köpa för vem vill ha fem fruar? Utan att han ville bara lära känna mig och sa "jagskaåkahemnumenhardunånmail"? ( jag ska åka hem nu men har du nån mail).
Min första tanke , för jag är ju ändå en modern tjej , var " vem fan har inte en mail? " , jag har lätt för att hamna på sidospår sådär.
Jag ljög igen och sa men jag är gift.
Då frågade han vad jag hette och jag svarade Maria. Han svarade nej. Jag jo, Han nej. Jag suck. Han " men alla som heter Maria är kär i mig".  Men där struntade han i svaret jag gav honom och stegade ut genom dörren.
Utan mail, utan namn, utan kontakt, utan nåt.
Vi såg honom ta spånkan till Klocket och försvinna i natten.
Den typiska raggarkungen av Larry´s.
Meeeen vi kommer ju att gå dit igen.
Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar