torsdag 19 juli 2012

Ståndpunkt

I fredags la jag upp en bild på min Facebook. 
Jag tyckte det var lite roligt att ratta förbi en kille som satt på Skvallertorget och skänkte böcker om islam.
Texten jag lade till bilden var " att göra en fredag?"
Min tanke var enbart att jag tyckte det var lite kul.
Inte politisk eller så, bara rolig.
Men jag lyckades väcka både det ena och det andra med den.
Nu lever vi ju fortfarande i ett fritt land där man få ha åsikter om allt, fria åsikter, så jag bryr mig inte så mycket om vad folk diskuterar. Men jag tycker inte om när man kränker andra.
Oavsett om rasister blir kallad ointelligent eller om sympatisören blir kallad idiot.
ALLA har vi fötts med en fri åsikt och ALLA får ha en.
Tycker man inte om vad islam står för så gör man inte, och tycker man om alla religioner så gör man.

Hur som helst igår var Tonna ölsugen så vi gick till Cromwell en sväng, ja, men då satt väl muslimpöjken där igen!!
Han är ett envist stycke den där, som gärna delar med sig av sin tro.
Det var dock ingen kö igår heller, vi såg en man som gick fram och fick en bok, men sedan fick han packa ihop och gå hem.
Jag ville gå dit men fick inte för Tonna, tror skämsfaktorn blev för hög för honom.....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar