onsdag 18 juli 2012

Är det över nu?

Idag när jag åkte till jobbet såg jag ett löv falla på vägen.
Jag blev panikslagen, kallsvettig och ledsen.
Sommaren ska ju komma?!
Eller?
Har den redan varit här? Har jag missat att ta tillvara på dom där nästan soliga dagarna med tolv grader i skuggan?
Eller kommer den inte att komma?
Har den varit nån annanstans medan jag var nån annanstans?
Jag har ju väntat hela året på det här! Så har jag bada två gånger! En gång i poolen-för kallt, en gång i sjön -magiskt. Men det är ju vad jag vill göra mera.
Jag vill ha picknick, åka på utflykter, slappa, sola, lapa drinkar på balkongen, cykla, spela minigolf, hoppa från bryggan och svettas.
Är det för sent nu?
Min semester börjar ju på måndag och jag har inte bokat nån utlandssemester, för jag har förväntat mig att sommaren skulle komma!
Så kommer hösten. För det är det väl när ett löv faller?
Jag körde över det också. Jag körde över resterna av det som varit sommar!
Panik!

Det låg en överkörd igelkotte på vägen också. Sket man väl i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar