onsdag 26 september 2012

Diskussionsämne

Jisses viket ramaskri det blev när Berhang Miri , Kulturhusets ledare för barn och ungdomar, skulle rensa ut Tintin från hyllorna.
Facebook hade inga andra inlägg igår tror jag.
Men det var ju bra, för det resulterade i att Tin tin fick stanna och har vi tur kanske Berhang Miri blir bortrensad.
Nej för tusan det skulle aldrig gå för då skulle det vara rasism.
Skulle man egentligen våga säga upp en invandrad anställd, eller vad jag nu politiskt korrekt får säga?
För så fort man öppnar käften om någon slags kritik mot någon som inte är född i Norden så kommer stora rasist-pekfingret som från ingenstans.
Ponera att jag flyttar till Iran.
Så av någon outgrundlig anledning så får jag anställning på biblioteket där och för mig att Koranen förstör barns syn på livet och vill helt enkelt ta bort den från hyllorna.
Nä jag påstår inte att Tintin är min Bibel men jag känner inga Iranska författare mera än Mohammed.

Inte nog med det så går jag ut och säger att jag inte kan förstå varför det anställs folk med utbildning?
Man behöver väl ingen pedagogisk utbildning för att jobba med barn?
Hmm, jag undrar vad min syster och min mamma tycker om det , samt alla andra som sitter och betalar av sina studielån?
Men det är ingen som tycker att det är konstigt eller dumt att uttala sig så?
Skulle dock nån klaga så vore ju det rasistiskt, för det verkar som intelligens och hudfärg sitter ihop.....Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar